Hell’s gate - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Hell’s gate - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Hell’s gate

Blijf op de hoogte en volg Tamar

13 Juni 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag:
Vandaag zijn we met een auto richting Kisumu gegaan. Na wat gegeten te hebben bij Java zijn we naar pabari gegaan. Hier hebben we een beetje gerelaxt en ons klaar gemaakt om uit eten te gaan. Samen met de docenten zijn we bij laughing buddah gaan eten. Na een goede bodem gelegd te hebben zijn we nog even uit geweest.

Zaterdag:
In de ochtend zijn Lynnia en Mirte naar het ziekenhuis gegaan. Hierdoor konden we de bus niet halen en moesten we een extra nachtje bij millie blijven. De rest van de dag hebben we films gekeken en een paar hebben wat uurtjes bij geslapen.

Zondag:
Einde van de ochtend hebben we boodschappen gedaan en zijn we terug naar rangala gegaan. Ook vandaag hebben we niet veel meer gedaan.

Maandag:
Op stage hebben we wat gesport en gespeeld met de kinderen. Ook heb ik wat donatie geld gegeven om fruit te halen. We kregen namelijk te horen dat de vorige directeur met al het geld er vandoor is gegaan. Hierdoor hebben ze geen fruit en eten ze alleen ugali en wat bruinen bonen.

Dinsdag:
Vandaag hebben we bij de zelfde klas als gister gekeken. Dit is een klas met een wat hoger niveau. Na de pauze zaten we te wachten tot de les begon. Natuurlijk kon ik weer niet stil zitten waardoor ik per ongeluk met mijn vingers knipte. Dit heb ik ook gelijk de rest van de dag mogen doen! Terug thuis ben ik nog even langs baby home gegaan.

Woensdag:
De “week” waar de kinderen het al 2 weken over hadden was eindelijk! De sport week!! Dit is een week waar ze van woensdag tot en met zondag allemaal sport activiteiten doen. De 1e dag op de eigen school en de andere dagen gaan ze telkens naar andere scholen. Meestal doen ze voetbal, handbal, volleybal en hardlopen.

Donderdag:
Begin van de middag zijn we met de acacia weer naar Kisumu gegaan. Hier hebben we wat boodschappen voor het weekend gedaan. Vervolgens zijn we samen met val naar Millie gegaan.

Vrijdag:
Met de easy coach zijn we eerst richting Navasia gegaan. De chauffeur had voor ons al een matatoe geregeld waarmee we naar town konden. Hier hebben we weer wat boodschappen gedaan. Een paar geroosterde/ slapende tenen, platgedrukte benen en een half uur later waren we eindelijk bij het camp aangekomen. Hier zijn we eerst de verkeerde poort door gelopen waardoor we de heuvel weer terug op konden lopen voor de goede kant... aangekomen op de juiste plek hebben we wat gegeten tussen de hippo’s en zijn we met al onze spullen en een volle maag de hele berg opgelopen voor ons huisje. Door het huisje hadden we net het gevoel of we in de Ardennen zaten. Samen met mirte ben ik op de bank gaan liggen omdat het stapelbed best wel claustrofobisch was!

Zaterdag:
Rond 7 uur ging de wekker. Het uitzicht dat we toen hadden was echt super mooi! Een half uur later stond een vriend van Sarah klaar met z’n truck om ons naar hells gate te brengen. Hier aangekomen konden we weer terug omdat Sarah haar eigen paspoort vergeten was... Iets later dan gepland konden we aan onze fiets safari beginnen. Na 15 minuten kwamen we aan bij een berg die we gingen beklimmen ( terwijl ik dit type kwamen we er achter dat Rico Verhoeven daar nu is!!). Op de berg keek je uit over een gedeelte van het park. Ook zag je allemaal kuddes met dieren rond lopen. Vervolgens zijn we verder gaan fietsen tot een post waar we wat konden eten. Wel moest je opletten dat er geen apen kwamen mee eten. Tijdens het eten keken we uit naar het gebied waar we gingen wandelen. De kloof zelf kon je alleen niet zien. Na veel klimmen, springen en in rare houdingen moeten wringen waren we in de kloof. Hier is een film met Angelina Jolie opgenomen. Ook is een gedeelte van the lion king hier op gebaseerd. Met wat team work en de ervaringen van een ex militair zijn we allemaal zonder verwondingen uit de kloof gekomen!! Het zwaren gedeeld begon nu want we moesten alles terug fietsen. Een stukje hebben we nog off road gefietst tussen de zebra’s, impala’s en een paar giraffen. Terug in het camp hebben we snel gedoucht en zijn we wat gaan eten.

Zondag:
Na een heerlijk ontbijtje zijn we opgepropt in een matatoe terug naar town gegaan. Hier stond de vriend van Sarah ons weer op te wachten om ons als verrassing naar nakuru te brengen. Vanaf hier zijn we met de bus weer naar Kisumu gegaan.

• 13 Juni 2018 - 18:58

Francisca:

Gave belevenissen weer meis! En nog een keer naar Nakuru? Jaloers!!! Of was het alleen de stad? Geniet er nog lekker van. Kus mama xxx

• 13 Juni 2018 - 19:14

Oma Henny:

Nou dat is weer heel wat, wat je beleefd hebt. Geweldig!!! Fietsen tussen wilde dieren is heel wat anders dan hier tussen al die auto's. En al die verhalen die je meemaakt. Dat neemt niemand je meer af. Kan je met plezier op terug kijken. En dat je moeder jaloers op je is, nou dat mag hoor. Jullie moeten ook veel andere dingen doen en het kan niet altijd vakantie zijn. Mama en ik zijn lekker een paar dagen in Kampen geweest, daar zou jij weer jaloers op kunnen zijn. Ha,ha!!!! Niet dus wat jou betreft.
    Geniet maar van alles want het gaat nu wel heel snel dat je weer naar huis komt.
    Liefs van oma.

• 14 Juni 2018 - 06:02

Frans Van Schilt:

Je hebt het er maar druk mee!
    Mooie belevenissen Tamar.
    Geniet er nog even van...
    Groetjes ,Frans

• 15 Juni 2018 - 11:58

Christa Kneppers:

Lieve Tamar,
    Hier ben ik dan even op bezoek bij jou. Je hebt het prima naar je zie, en dat is fijn want als je weer terug bent kun je er nog lang op terug kijken én genieten.
    Vanmorgen op de gym liet Greet je mailtje zien met de mooie foto's van de pullovertjes die je aan een Zuster gaf. Dat was in Rangála, neem ik aan. De grote glimlach op haar gezicht zegt boekdelen, hoe blij ze ermee is. Bedankt voor het meenemen. Die kindjes zullen er blij mee zijn en lekker warm voor de koude nachten, soms.
    Geniet samen nog even want de tijd vliegt om. De verslagen zijn spannend om te lezen!!!!!!
    Lieve groetjes van Christa.