31-3-2018 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu 31-3-2018 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

31-3-2018

Blijf op de hoogte en volg Tamar

02 April 2018 | Kenia, Kisumu

Hoi ben ik weer!

Vandaag begon het rustig, we konden “uitslapen”… om 8 uur waren we klaar wakker door de zon en alle dieren. Op ons gemakje hebben we ontbeten en een poging gedaan om ons klaar te maken voor de dag. Na het ontbijt hebben we met z’n 5en gezwommen en gevolleybald. Ook hebben we nog heel veel foto’s gemaakt.

Om 2 uur moesten we klaar staan om met het busje de stad te gaan verkennen. En ja hoor het was weer zo ver… we waren 10 minuten te laat. Gelukkig is dat hier niet zo erg en was de taxi er zelf ook nog niet! Als eerst zijn we naar Java gegaan. Dit is een restaurantje in een winkelcentrum. Hier kan je allerlei smoothies, boordjes en taartjes eten. Vervolgens zijn we langs een paar plekjes gereden zodat we ongeveer wisten waar wat zat.(de 1ex gaat Sarah mee en daarna mag je er zonder begeleiding heen). Bij de groenten en fruitmarkt hebben we wat boodschappen gehaald want, er moet natuurlijk ook (gezond)gekookt worden! Dit was wel weer een hele ervaring om een markt zo mee te maken. Er waren heel veel “kraampjes” vol geladen met groenten en fruit. Iedereen riep naar je of begonnen hele gespreken te voeren ook al reageerde je niet. Het was wel mooi om te zien dat alle mensen die er werken elkaar ook helpen. Als er iemand bijvoorbeeld niet genoeg wisselgeld had gaf de andere wat wisselgeld.

Na de boodschappen opgeruimd te hebben zijn Evelien en Kelly rond 8 uur gaan koken. Dit was trouwens de eerste keer dat Evelien zelf kookte! Deze keer hadden we spaghetti met gehakt en wat groentes als avond eten. Toen alles opgeruimd was zijn we met z’n alle de blog gaan schrijven. Bij de meeste ging het super makkelijk. Ik had alleen (off course) geen concentratie en duurde het dus wat langer voordat we weer terug naar ons eigen huisje konden.

Terug in ons huisje moesten we nog wat vaat wassen. Tijdens het schoonmaken hebben we echt een super fijn gesprek gehad waardoor we weer veel te laat naar bed gingen…

Nu ga ik even snel eten en het zwembad in!

Houdoe Tamar!

• 02 April 2018 - 18:51

Carla Van Hassel-Kerremans:

Tamara jammer dat ik je niet meer heb gezien in de Sjoes en ik wens jou een super leuke en mooie tijd in Afrika. Wat ik tot nu toe heb gelezen gaat het goed. Geniet ervan met volle teugen en ik vind het leuk om je zo te volgen. gr Carla.

• 02 April 2018 - 20:27

Oma Henny:

Super!!!

• 03 April 2018 - 12:47

Lenne Sebrechts:

Wauw , toch wel n beetje jaloers hoor ..
    succes en heel erg veel plezier !!