Kweisos - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Kweisos - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Kweisos

Blijf op de hoogte en volg Tamar

07 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag:

Om 9 uur hadden we afgesproken met een driver om naar Kweisos te gaan (dit is een farm waar je kan overnachten). As usual…. 45 minuten later kwam hij rustig aanrijden. Ondanks dat we al veel later waren wilde we toch nog even langs de Tuskeys om wat eten en drinken te halen.

Na een rit van 2 uur kwamen we aan bij de boerderij. Hier hebben we de kamers verdeeld en ons klaargemaakt voor een wandeling naar een waterval. Halve wegen moesten we terug, omdat er een tropische storm aankwam. Na 5 stappen gezet te hebben begon het al te stortregenen! Op onze blote voeten deden we een poging om boven te komen. Eenmaal terug boven aangekomen zijn Lynnia, Evelien, Mirte en ik in de regenen gaan douchen. We waren tenslotte toch al helemaal doorweekt.

Jammer genoeg zaten we om half 3 al met een dik vest en een deken op de bank. Na gezellig met z’n alle gegeten te hebben zijn we een spel gaan doen. Rond 12 uur gingen de meesten slapen.

Zaterdag:
Om 6.15 ging de wekker, we hebben snel alle spullen ingepakt en wat ontbeten. Vandaag stond op de planning om te gaan paardrijden. Gelukkig was er ook een optie (om nog een poging te doen) om naar de waterval te gaan. Wat trouwens ook nog een hele overlevingstocht was. Eerst moesten we de meiden die wel gingen paardrijden naar de boerderij brengen. Deze was boven op een heuvel. Gelukkig waren er een paar meiden die met mij beneden wilde wachten. Onder aan de heuvel had ik al een beetje last van de paarden dus leek het ons niet slim om verder mee te lopen. Na ongeveer een uur gewacht te hebben kwam Sarah terug naar beneden om met ons verder te lopen. Wat ze alleen niet door had was dat de paarde de zelfde weg namen… Super fijn!! Hierdoor kreeg ik als nog een astma aanval. Gelukkig trok het redelijk snel weg en konden we weer verder. We moesten snel terug naar de bus, omdat Kelly vandaag vertrok. 2 uur later dan voorspeld konden we eindelijk richting Kisumu.

Nadat we Kelly hadden uitgezwaaid bij het vliegveld zijn we wat gaan eten en nog een drankje gaan doen bij Roan.

Zondag:
Vanochtend was ik al best vroeg wakker. Samen met Mirte ben ik bij het zwembad gaan zitten waar toevallig de Nina’s ook waren. Hierna zijn we nog snel naar de markt gegaan om wat fruit te halen. Toen we net terug liepen riep Evelien dat er een slang bij Lynnia op de kamer zat. Samen met Mirte liep ik richting Lynnia en Evelien ging Gordon halen. Gordon had de slang al best snel gevangen. Toevallig waren we al bezig met onze spullen in te pakken om bij de andere meiden in het appartement te gaan. Dit kwam goed uit want Lynnia voelde zich niet echt meer fijn in die kamer…

Doei!

• 08 Mei 2018 - 12:31

Oma Henny:

Wat een avonturen weer. Leuk om ze allemaal te lezen. Nu duurt het niet lang meer voordat jullie gaan verkassen naar de andere plek. Heb je daar ook internet of horen we dan een poosje niets van je?
    Liefs en groeten van oma

• 11 Mei 2018 - 07:59

Christa KIneppers:

Hallo Tamar,
    Zojuist heb ik dit reisverslag gelezen. Heel leuk hoor en met elkaar kun je veel genieten van alles wat je mag meemaken, daar, waar je later nog hartelijk om kan lachen. Het wachten op veel plaatsen daar moet je echt aan wennen. Maar uiteindelijk was jullie kip toch wel lekker, dat kunnen ze daar héél goed en smakelijk. Zo'n plotselinge stortbui op je nek daar krijg je geen kans om te schuilen voor, maar het is wel weer een leuke ervaring voor je. Alleen als je er dan met een auto diep in de modder vast komt te zitten, vraagt dat véél geduld, maar dan zijn er weer mensen uit de buurt die je eruit helpen voor wat Shillings.
    Nog fijne weken erbij om te genieten.
    Oriti, Groetjes Christa.