Impalapark - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Impalapark - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Impalapark

Blijf op de hoogte en volg Tamar

03 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Hoi,

Maandag:
Vandaag is Sarah langs geweest op stage samen met een vriendin die zelf een reisorganisatie heeft in Nederland. We hebben snel besproken hoe het ging met ons en op stage. Ook hebben Eef en ik Sarah nog even naar onze keel laten kijken, omdat we er alle 2 nog best wat last van hadden. Sarah vond het een goed idee om toch even langs Alibhoy te gaan. Gelukkig vond hij het er beter uitzien en moesten we goed onze rust pakken om verder op te knappen. Na het ziekenhuis zijn we met z’n alle snel boodschappen gaan doen. Jammer genoeg begon het halverwege te stortregenen.

Vanavond hebben Lynnia en ik bij de andere meiden geslapen. Zodat we konden uitslapen de volgende dag. Als we in ons eigen appartement bleven stonden er om half 8 mensen klaar om schoon te komen maken.

Dinsdag:
Doordat het Labour day was waren we vandaag vrij. Hierdoor zijn we eindelijk naar het impalapark gegaan. Dit is een soort dierentuin waar de impala’s en zebra’s los lopen. Doordat het op de hoek van onze straat zit horen we s ’avonds vaak alle beesten brullen. Na de helse tocht er naar toe (door allemaal rare beesten die tegen onze benen aan vlogen) kregen we te horen dat je er niet contant kon betalen. Gelukkig waren er een paar vriendelijke Kenianen die het voor ons via Mpesa wilde betalen. Het 1e dier dat we zagen was een super mooie cheeta/ jachtluipaard. Hij zat (zoals bijna alle dieren) alleen in een hok. Verder op stond een struisvogel. Vanaf hier werden we zelf steeds drukker en irritanter waardoor we soms best raar werden aangekeken door de andere bezoekers. Nadat we helemaal stuk gingen om een giraf zagen we zebra’s lopen en hebben we daar snel foto’s gemaakt.

S’ middags hebben we nog wat gezwommen en kennis gemaakt met de eigenaren van de compound die net terug waren van vakantie.

Woensdag:
Vandaag hebben we heel de dag bij de “baby’s” gezeten… 4 kinderen van 2,3-3 jaar. S’ avonds hebben we samen met Sarah bij een lokaal restaurantje gegeten. Bijna allemaal hadden we kip besteld. Blijkbaar duurde deze soort kip heel lang om klaar te maken dus adviseerde ze ons een andere. Uiteindelijk hebben we alsnog bijna een uur gewacht voordat we het kregen… maar het was buiten de lever en het hard dat je er ook bij kreeg prima te eten!

Donderdag:
Na een half uur op de tuktuk gewacht te hebben kwamen we tegelijk met de welder aan die de schommel maakt voor onze donatie.
Vandaag begon het “schooltje” eindelijk. ( 1 lokaal met 2 leraren en +- 30 kinderen) Ze hebben vandaag alleen wat gezongen en gesport.

S’middags ging de les niet door, omdat de kinderen wilde gaan slapen.

Na het avond eten zijn we nog even wat gaan drinken bij Java omdat het de laatste dag hier in Kisumu is voor Kelly.

Fijn weekend!

• 04 Mei 2018 - 17:01

Oma Henny:

Weer een leuk verslag van je Tamar.
    Ik ben net terug uit Roosendaal en heb veel van je moeder en Pieter gehoord. Ook hoe het daar in het weeshuis is.
    Hoe gaat het nu met je, helemaal opgeknapt?
    Jullie hadden vast wel veel trek toen er zo lang op het eten gewacht moest worden? Of was het juist overgegaan?
    Vreemd dat er geen school is als de kinderen willen gaan slapen. Of hadden ze geen zin?
    Ik begrijp dat jullie een schommel laten maken van de donatiegelden. Ik hoop en wens dat de kinderen er heel veel plezier aan en mee hebben en dat ie heel lang mag blijven staan.
    Liefs en groeten van oma.