Monkey Rock - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Monkey Rock - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Monkey Rock

Blijf op de hoogte en volg Tamar

30 April 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag:
Kelly en Mirte wilde graag een keertje mee naar mama Ngina om te kijken hoe het daar is. Toevallig kwamen vandaag m’n moeder en Pieter ook kijken. Ik heb ze snel een rondleiding gegeven en daarna zijn we terug naar huis gegaan. Hier hebben we ons omgekleed om te gaan zwemmen en hebben we een feestje gehouden om toch nog een beetje een koningsdag gevoel te hebben.

Savonds zijn we naar Dunga gegaan om hier met allemaal andere Nederlanders koningsdag te vieren. Na best veel moeite gedaan te hebben is het ons toch gelukt om via mijn telefoon Nederlandse muziek te draaien. Tussendoor kwamen we nog wat bekende tegen. Al met al een geslaagde avond.

Zaterdag:
Na veel te weinig slaap heb ik met Sarah overlegd of ik deze periode ook mee kon naar Monkey Rock. Eigenlijk zou ik alleen de 2e periode mee gaan maar ik had er best veel zin in om nu ook mee te gaan en voelde me fit. Deze keer ging Francis (de man van Sarah) mee als begeleiding.

We hebben eerst 4 uur geklommen om op de top te kom. Tijdens het klimmen kwamen we koeien, salamanders, en heeel veel irritante prikkelplanten tegen. Halverwege de klim hebben we geluncht bij een waterval. Een stukje verder was er een heel dorp midden tussen de bergen. Hier waren een paar kinderen die nog nooit een blanke hadden gezien en spontaan begonnen te huilen. De klim was het zeker waard!

Wat een mooi uitzicht was dit!! Na wat foto’s gemaakt te hebben, opnieuw veel zonnebrand gesmeerd te hebben en even op adem gekomen tezijn, zijn we begonnen aan de afdaling die iets meer dan 3 uur duurde.

Toen we bijna beneden waren hebben Mirte en ik nog even een stukje gerend. Waar we de energie vandaan haalde? Geen idee… Terug bij de auto kwamen we er achter dat we best wel verband waren. Wat op zich best logisch is als je 7 uur lang pal in de zon zwetend aan het lopen bent.

Ik heb trouwens nog nooit zo genoten van een ijskoude douche!!!

Zondag:
Vanochtend hebben we uitgeslapen en heb ik me binnen 10 minuten klaar gemaakt om samen met Mirte en Evelien te gaan shoppen. Nadat we wat gegeten en gedronken hadden ben ik nog snel langs het hotel bij m’n moeder geweest. Terug thuis hebben we aan school gewerkt en gegeten.

Doeiii!

  • 02 Mei 2018 - 10:56

    Oma Henny :

    Wat een leuk verslag. Heb Carla vanmorgen ook wat van je foto's laten zien. Ze geniet mee van de leuke foto's van jou en je moeder en Pieter. Liefs van oma

  • 02 Mei 2018 - 10:57

    Oma Henny :

    Wat een leuk verslag. Heb Carla vanmorgen ook wat van je foto's laten zien. Ze geniet mee van de leuke foto's van jou en je moeder en Pieter. Liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

Actief sinds 17 Jan. 2018
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 9312

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage Kenia

Landen bezocht: