1,5 dag stage - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu 1,5 dag stage - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

1,5 dag stage

Blijf op de hoogte en volg Tamar

20 April 2018 | Kenia, Kisumu

Maandag:
Vandaag hadden we even het gevoel dat we terug waren in Nederland. Het was niet normaal “koud” en regende weer super hard… Op stage hebben we weer heel veel gedanst en gespeeld. Het is echt leuk om te zien dat de kinderen ook steeds meer naar ons toe komen en steeds losser worden.

Dinsdag:
Na lang twijfelen zijn we toch maar naar stage gegaan. Evelien en ik voelden ons totaal niet fit, maar wilden het toch proberen. Doordat het regende waren alle kinderen binnen aan het spelen en echt dat was echt bizar druk! Meestal is dit super leuk, maar vandaag konden we dit niet echt handelen. Na de lunch zijn we naar huis gegaan om bij te komen. Hier hebben we een beetje gezwommen en hebben we een cadeautje aan een van de vrouwen van de compound gegeven. Ze is blijkbaar hoog zwanger en werkt nog steeds iedere dag super hard! S’ avonds is Sarah nog langs geweest om onze leerdoelen te bespreken.

Woensdag:
S’ ochtends is Eef naar het ziekenhuis gegaan voor haar keel. Nadat ik met Sarah overlegd heb ben ik ook naar het ziekenhuis gegaan voor m’n long/ rib. Hier hebben ze een foto gemaakt waar gelukkig niks uit kwam. Alibhoy (de dokter) heeft pijnstillers voorgeschreven, maar het was zo druk bij de apotheek dat Sarah en ik besloten hadden om het receptje te bewaren en niet langs de apotheek te gaan. Met Ibuprofen overleef ik het ook prima! ‘s Middags hebben we weer bij het zwembad gelegen… Wat een straf!!!

Donderdag:
Om 9 uur moesten we bij Mama Ngina staan voor een evaluatiegesprek met Sarah, Millie en Francis. We hebben besproken hoe we het vonden gaan, wat ons opviel en wat we moeilijk vonden. Ook hebben we gekeken wat we kunnen doneren. Na het gesprek hebben we nog wat met de kinderen gespeeld en zijn we lekker naar huis gegaan. Hier hebben we weer gezwommen en hebben we pannenkoeken gegeten. Na het avond eten hebben we onze spullen gepakt voor een weekendje weg. Ook hebben we nog met z’n alle gekletst en een heeeel klein beetje gelachen.

Fijn weekend!

• 20 April 2018 - 10:32

Oma Henny:

Weer leuk om te lezen. Niet leuk dat je nog steeds last hebt van je long/rib. Veel plezier dit weekend. Liefs van oma Henny