Kakamega! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Kakamega! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Kakamega!

Blijf op de hoogte en volg Tamar

16 April 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag:

Om 8 uur moesten we klaar staan voor de taxi om naar Kakamega te gaan. Zoals verwacht kwam de taxi pas om half 9 en moesten we toen nog langs Sarah en Millie om de andere meiden op te halen. Vanaf Millie moesten we nog ongeveer 2 uur rijden naar het tropisch regenwoud. De reis er naar toe was al super mooi. Er was goed te zien dat er grote verschillen zitten tussen de stad en het plattenland.

Voordat we begonnen met de 5 uur durende tocht moesten we eerst nog even veel deet spuiten en naar de wc natuurlijk. Het 1e pad naar de jungle was al lekker modderig! Dit werd niet veel beter na maten we verder de jungle in ging. We moesten 3 uur lopen om bij de rivier te komen. Hier zouden we midden in de rivier op rotsen gaan lunchen. Door alle regen die gevallen is konden we niet bij de rotsen komen. Tijdens het lopen hebben we een paar apen gezien en wat andere vogels, en insecten. In tegenstelling tot de heen weg was de terug weg veel beter te doen. Ook hebben we het heel erg getroffen met het weer! Meestal begint het rond 2 uur te regen maar vandaag begon het pas te regenen toen we al in de taxi terug zaten.

Terug bij Pabari hebben we nog even snel gegeten en ons klaargemaakt om naar Roan te gaan. Deze keer zijn we met de hele groep, Sarah en de Nina’s uit gegaan. Halverwege de avond viel de stroom nog even uit. In Nederland zou iedereen geïrriteerd worden maar hier bleef iedereen gewoon vrolijk en gingen ze zelf zingen.

Zaterdag:

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Het was veel te koud om te gaan zwemmen dus hebben we met een joggingsbroek en vest binnen films gekeken. S ’avonds zijn we bij Mon Ami een pizza gaan eten. Toen we terug bij Pabari kwamen hebben we nog met Gorden, Priscilla en Francis gekletst.

Zondag:

Vandaag heb ik weer best veel pijn aan m’n long en rib gehad dus heb ik een poging gedaan om rustig te doen…

Groetjes!

• 16 April 2018 - 19:32

Frans Van Schilt:

Mooie verhalen Tamar. Wat een belevenissen allemaal...
    hou je taai daar! Groetjes, Frans

• 17 April 2018 - 14:55

Oma Henny:

Weer een mooie belevenis. Hoop dat je snel weer de oude bent.
    Liefs en groetjes van oma Henny