Voorbereidingen! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen!

Blijf op de hoogte en volg Tamar

19 Maart 2018 | Nederland, Roosendaal

Hoi!

Zal me eerst is even voorstellen. Mijn naam is Tamar Withagen, ben 17 jaar en woon in Roosendaal. Ik studeer persoonlijk begeleider maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen op het Kellebeek college. Ik zit nu in het 2e leerjaar. Op 29 maart ga ik voor 3 maanden naar Kenia. De voorbereidingen zijn in volle gang. Alle vaccinaties zitten er weer in, m’n visum is binnen en de stoelen in het vliegtuig zijn gereserveerd. Ook is mijn stage in Nederland zo goed als afgerond!

Sinds dat ik een jaar geleden terug kwam van Gambia zeg ik al dat ik terug wil naar Afrika. Het Afrikaanse leventje miste ik zo, dat ik mij gelijk weer had ingeschreven toen ik hoorde dat er weer een groep op stage mocht. Ik ben heel benieuwd wat de verschillen tussen deze landen gaan zijn. Ook vraag ik mij af hoe het is om 3 maanden op me zelf te wonen. Wel is het best raar om nu al tegen mensen te zegen “tot over 3 maanden”.

De 3 maanden zijn verdeeld in 2 stage periodes en een tussenweek. De 1e periode zit ik samen met 4 andere meiden op een compound in Kisumu. Dit is een van de grootste steden in Kenia. Hier heb je nog best veel luxe. We hebben een eigen keuken, een badkamer en zelfs een zwembad! Deze periode ga ik stage lopen in een weeshuis. De 2e periode ga ik naar Rangala en loop ik stage op een school met kinderen met een beperking. Hier zit ik met 3 meiden van de 1e periode. Dit is op het plateland en is ongeveer 70 kilometer vanaf Kisumu. Hier is het allemaal een stuk primitiever. Maaar… je hebt hier wel je eigen “badkamer” (een straaltje koud water en een wc die je met bakjes water moet doorspoelen). In de tussenweek gaan we op safari. Wat we in deze week nog meer gaan doen zien we daar wel!

X Tamar

  • 23 Maart 2018 - 12:26

    Oma Henny:

    Succes en kom gezond en wel weer terug.

  • 27 Maart 2018 - 19:13

    Christa Kneppers:

    Een goede avond Tamar, Wat ben ik blij jou te mogen ontmoetten,. Ik weet waar je heen gaat en wens je alles wat je er van verwachten kan. Ik voel zomaar dat je er echt voor geknipt bent. Ga, en geniet. Groetjes Christa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

Actief sinds 17 Jan. 2018
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 9305

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage Kenia

Landen bezocht: