Safari en nieuwe stage - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Safari en nieuwe stage - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Safari en nieuwe stage

Blijf op de hoogte en volg Tamar

18 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag:
Safari here we come!!! Om 6 uur moesten we klaar staan om richting de Masai Mara te rijden. We hebben gelijk een game Drive gedaan op weg naar onze slaapplek. Tijdens deze drive hebben we super veel dieren gezien, zijn we in Tanzania geweest, hebben we een stukje gewandeld en heb ik een potje boter kaas en eieren op het dak van het busje gewonen! Onderweg heeft het andere busje nog vast gezeten en kwamen we in een stortbui terecht.
Eenmaal op de slaap locatie aangekomen hebben we de tenten verdeeld en zijn we vroeg gaan slapen.

Zaterdag:
Vandaag was Romy jarig. Een verjaardag is natuurlijk niet compleet zonder een versierde safari bus! De hele dag hadden we een safari. Jammer genoeg waren er niet heel veel dieren, omdat het immigration tijd is.

Zondag:
De laatste dag van de safari alweer. Dit keer hebben we een drive richting de uitgang gedaan langs he territorium van de luipaard. Jammer genoeg hebben we deze niet gezien. Echt balen nu moet ik nog een keer terug komen naar Afrika om de big 5 compleet te hebben... Onderweg zijn we nog gestopt bij het project waar Lynnia 9 maanden gewoond heeft. Hier zijn we super warm verwelkomd met allerlei dansjes en cadeautjes. Eenmaal terug onderweg ging de achterbak op waardoor er een hele stofwolk de bus in kwam...

Maandag:
Na een relaxed ochtendje met massage zijn we boodschappen gaan doen voor Rangal. S’avonds hebben we de verjaardag van Sarah gebroed bij Dunga.

Dinsdag:
S’ochtends zijn we naar een kindergevangenis gegaan. Dit leek totaal niet op een gevangenis uiteindelijk. Einde van de middag hebben we afscheid genomen van Sophie en Eline die terug naar Nederland gingen.

Woensdag:
Om 7 uur stond er een vreemde man voor ons huis die onze koffers mee wilde nemen. Deze hebben we gelukkig niet mee gegeven. Rond 10 uur kwam de goede driver samen met Consulata. Samen met Sarah zijn we met de bus richting Rangala gegaan. Hier hebben we eerst kennis gemaakt op stage. Deze keer loop ik stage bij een school met kinderen die een geestelijk beperking hebben. Terug bij baby home hebben we onze koffers uitgepakt.

Donderdag:
De 1e stage dag viel wel een beetje tegen ondanks dat we een top rondleiding gehad hebben. De rest van de dag hebben we een beetje gezeten en rondgekeken. Einde van de ochtend hebben we met een paar kinderen gevoetbald. Na onze eigen stage zijn Evelien en ik nog even bij Lynnia en Mirte bij Baby home gekeken.

• 18 Mei 2018 - 13:29

Eline:

Heel veel plezier in Rangala en met jullie nieuwe stages!!
    Ik mis Kenia nu al..

xx Eline

• 18 Mei 2018 - 13:34

Oma Henny:

Hoi Tamar, ik ben benieuwd hoe je het nu hebt op je nieuwe stageplek. Ik hoop van goed.
    Liefs van oma

• 21 Mei 2018 - 10:01

Christa Kneppers:

Een hele goede morgen Tamar.
    Wat een mooi verslag weer om te lezen.
    Dat Baby Home in Rangala, is door de Mil Hill Zusters begonnen, jaren geleden.
    Zij ontvingen soms veel melk poeder voor de weesjes, vanuit Nederland. Dan werd er een gedeelte
    gebracht naar het weeshuis in Nyangoma waar ook meestal rond de 50 weesjes onder de 2 jaar werden verzorgd . Als die niet door de familie werden opgehaald als zij 4 jaar waren gingen die naar de lagere school op die Missie Post. Die kinderen werden verzorgd door andere Moeders buiten schooltijd. Zo bleven ze toch opgroeien in hun eigen cultuur.
    Veel groeten van de Senioren Gymclub in het Steunpunt, van Oudenbosch.
    Geniet nog een poosje van de laatste dagen in Kenia.