Beetje verlaat maar... de laatste blog is er! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu Beetje verlaat maar... de laatste blog is er! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tamar Withagen - WaarBenJij.nu

Beetje verlaat maar... de laatste blog is er!

Blijf op de hoogte en volg Tamar

04 Juli 2018 | Nederland, Nederland

Blog 22

Dinsdag:
Ook vandaag hadden de kinderen nog vakantie. We hebben wat gespeeld met bellenblaas en wederom veel gedanst. In de middag heeft iedereen behalve ik weer... de koffers ingepakt. S’avonds ben ik dan toch echt eindelijk begonnen met inpakken.

Woensdag:
Het is alweer de laatste stage dag! Het is zo snel gegaan! Als afscheid hebben we alle liedjes die ze graag zingen opgezet. Ook hebben we extra bellen blaas mee genomen. Einde van de ochtend kwam Consullata langs voor een evaluatie gesprek. In de avond hebben we bij sister Mary Esther gegeten en nog wat spullen gepakt.

Donderdag:
Na dat we afscheid hadden genomen bij baby home zijn we opgepropt in een truck met alle spullen naar Kisumu gegaan. Eerst hebben we de koffers naar Pabari gebracht. Hierna zijn we nog even langs mama Ngina gegaan. Het was echt super fijn om even terug te zijn. Veel kinderen kwamen nog helemaal naar ons toe rennen en wilden niet dat we weg gingen. Vervolgens zijn we naar Millie gegaan voor 2 nachten.

Vrijdag:
Vandaag zijn we met de home based care mee gegaan. Dit is een soort thuis zorg. Eerst hebben we 2 uur gewacht op de begeleider. Vervolgens hebben we wat informatie gekregen. En toen, toen was het dan toch echt hoog nodig tijd om eindelijk iets te gaan doen! Bij het 1e huisje lag een vrouw die een ongeluk gehad had. Beide benen waren verbreidend. Ze lag al 6 maanden op bed met in beide benen 4 pinnen. Gelukkig was ze al wel bijna klaar. De 2e vrouw was een oudere vrouw van rond de 70 door de ouderdom kon ze niet veel meer en had ze heel veel pijn. Het laatste huis was een man die verlamt was vanaf z’n benen. Waardoor dit kwam was niet helemaal duidelijk. In de middag hebben we gezwommen en gezond. Hierna hebben we “gedouchte” met een bak warm water. In de avond zijn we naar Dunga gegaan.

Zaterdag:
Einde van de ochtend hebben we ons ingecheckt in het hotel. Wat een luxe hadden we na 3 maanden! We hebben wat gezond en gezwommen. Alistair had een poolparty voor ons geregeld bij een vriend van hem. Ik dacht dat het hotel mooi was maar deze villa verslaat het hotel toch echt wel! Lynnia en Evelien zijn naar de poolparty nog uit geweest en mirte en ik hebben wat gerelaxte in het hotel.

Zondag:
Ook vandaag hebben we weer heel veel gezond. In de avond zijn we voor de aller laatste keer naar Dunga gegaan. Een vriendin van ons moest hier toevallig zingen! Teug in het hotel hebben we een begin gemaakt aan het inpakken van onze koffers

Maandag/ dinsdag:
Na het ontbijt was er een jammer geregeld waar we onze koffers konden zetten en waar we ons voor de we vertrokken nog even konden opfrissen. Samen met Lynnia en Mirte heb ik nog even bij het zwembad gezeten. Rond 2 uur werden we opgehaald om te gaan lunchen met de coaches. Vervolgens zijn we naar Kisumu AirPort gegaan. Een uur later dan gepland vertrokken we naar Nairobi. Hier hebben we wat gegeten. Toen iedereen klaar was zijn we naar de gate gegaan hier moesten we een half uur langer wachten. De vlucht is prima gegaan. Heb alleen niet kunnen slapen... en nu terug het “normale” leventje in.